מה זה CTR?
CTR הוא ראשי תיבות של Click-Through Rate, או בעברית: שיעור הקלקה. CTR הוא מדד המציג את היחס בין מספר הפעמים שמשתמשים הקליקו על מודעה לבין מספר הפעמים שהמודעה הוצגה.
הנוסחה לחישוב CTR היא:
CTR = (מספר הקלקות על המודעה) / (מספר ההופעות של המודעה)
לדוגמה, אם מודעה הוצגה 100 פעמים, ו-5 משתמשים הקליקו עליה, CTR של המודעה הוא 5%.
CTR הוא מדד חשוב בעולם הפרסום הממומן, מכיוון שהוא מעיד על מידת העניין של המשתמשים במודעה. CTR גבוה מעיד על כך שהמודעה מושכת את תשומת הלב של המשתמשים, וגורמת להם ללחוץ עליה.
ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על CTR, כגון:
- רלוונטיות המודעה: אם המודעה רלוונטית לנושא החיפוש של המשתמש, היא תהיה בעלת סיכוי גבוה יותר לקבל CTR גבוה.
- כותרת המודעה: כותרת המודעה היא החלק הראשון של המודעה שהמשתמשים רואים, ולכן היא חשובה מאוד ליצירת CTR גבוה.
- טקסט המודעה: טקסט המודעה צריך להיות כתוב בצורה ברורה ועניינית, ויש לו לספק למשתמשים מידע בעל ערך.
- מיקום המודעה: מיקום המודעה בתוצאות החיפוש יכול להשפיע על CTR. מודעות הממוקמות גבוה יותר בתוצאות החיפוש, נוטות לקבל CTR גבוה יותר.
כדי לשפר את CTR של הקמפיינים שלך, חשוב לשים לב לגורמים אלו.
המאמר נכתב בשיתוף אס מרקטינג – חברת שיווק דיגיטלי.
לכל המאמרים בנושא גוגל לחצו כאן.